Modal close

Dear Democracy Now! visitor,

You turn to Democracy Now! for ad-free news you can trust. Maybe you come for our daily headlines. Maybe you come for in-depth stories that expose corporate and government abuses of power. Democracy Now! brings you crucial reporting like our coverage from the front lines of the standoff at Standing Rock or news about the movements fighting for peace, racial and economic justice, immigrant rights and LGBTQ equality. We produce our daily news hour at a fraction of the budget of a commercial news operation—all without ads, government funding or corporate sponsorship. How is this possible? Only with your support. Right now, a generous funder will match your donation dollar for dollar. That means when you give $10 to Democracy Now!, we'll receive $20. So, if you've been waiting to make your contribution to Democracy Now!, today is your day. It takes just a couple of minutes to make sure that Democracy Now! is there for you and everybody else in 2017.

Non-commercial news needs your support.

We rely on contributions from you, our viewers and listeners to do our work. If you visit us daily or weekly or even just once a month, now is a great time to make your monthly contribution.

Please do your part today.

Topics

U.S. Media Agreed to Cover Up Location of Saudi Drone Base

HeadlinesFeb 08, 2013

U.S. news outlets are facing criticism after it was revealed they complied with an Obama administration request to hide the location of a U.S. drone base in Saudi Arabia. The base was first used in 2011 to kill Muslim cleric and U.S. citizen Anwar al-Awlaki. The New York Times disclosed its location for the first time this week, reportedly because the base’s architect, John Brennan, a former CIA station chief in Saudi Arabia, is now nominated to head the CIA. The Washington Post admitted they were also part of "an informal arrangement among several news organizations that had been aware of the location for more than a year." Critics are questioning the papers’ silence particularly because other outlets noted the location of the base months ago. The Times of London mentioned it in July 2011, while Fox News noted the location in an online article before broadening the language to say "Arabian Peninsula" instead of "Saudi Arabia." Adrian Chen of the media website Gawker wrote: "In cooperating with the blackout, news organizations weren’t protecting a state secret: They were making the CIA’s life easier by suppressing a story that was already out there."

The original content of this program is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 United States License. Please attribute legal copies of this work to democracynow.org. Some of the work(s) that this program incorporates, however, may be separately licensed. For further information or additional permissions, contact us.

Non-commercial news needs your support

We rely on contributions from our viewers and listeners to do our work.
Please do your part today.

Make a donation