British Bank Cuts Services to Russian-Backed RT Network

HeadlineOct 18, 2016

In media news, a British state-owned bank has reportedly cut services to the Russian-backed broadcaster RT. The station, which relies on state funds from Moscow, decried the move as a form of a political censorship. Margarita Simonyan is RT’s editor-in-chief.

Margarita Simonyan: “For us, it is absolutely obvious that it’s all politically motivated. And it is yet another step—now a serious one—by Britain to shut us up so that we stop broadcasting, stop telling what we are telling, so that the orchestrated choir of mainstream media, which pushes for a single narrative, would not be interrupted, and viewers won’t get distracted and won’t listen to another point of view.”

Topics:
The original content of this program is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 United States License. Please attribute legal copies of this work to democracynow.org. Some of the work(s) that this program incorporates, however, may be separately licensed. For further information or additional permissions, contact us.

Non-commercial news needs your support

We rely on contributions from our viewers and listeners to do our work.
Please do your part today.
Make a donation
Up arrowTop